Jetimiz düşürüldü. Kim düşürdü, niye düşürdü? Usule, kaideye uygun muydu bu? Onu yetkililer bilir ve açıklama da yapıyorlardır, yapacaklardır herhalde. Rusya eski dostlarından birinin yanında olabilir. İran, mezhebî fanatiklikten dolayı diğer Müslümanlara zarar verebilir. Ama Türkiye’yi bu ateşin içine çekmeye çalışan şiddetli hasım bunlar mı, yoksa başkası mı, kim acaba?
Bizim cepheyi bilmem, ne için yollanmıştı o silahsız keşif uçağı tek başına, aynı silahsız mavi Marmara gemisi gibi? Sebebini, niyesini, niçinini açıklayacaklardır herhalde. Ama tabii makul ve mantıklı olursa inanılacaktır. Yoksa pilotlar kendi kendilerine “yahu şu Akdenizde ne var ne yok, hele bir gidip iki tur atayım” dememişlerdir değil mi?
Hadise çok girift ve karışık. Hem içeride, hem dışarıda belirsizlikler var. Bakalım bunun arkasında ne var, altından ne çıkacak bekleyip göreceğiz.